Wrzesień
I Witaj szkoło!
- Uroczyste powitanie wszystkich uczestników świetlicy.
-Zebranie członków świetlicy: organizacja pracy świetlicy , przypomnienie regulaminu świetlicy, dowozu, stołówki.
- Rozmowa z dziećmi na temat funkcji świetlicy w szkole
-Wykonanie gazetki okolicznościowej
- praca plastyczna: „Moja wakacyjna przygoda”
- Zabawy integracyjne:
„jak masz na imię?”
„imię i gest”
„nazywam się i lubię”
- zabawy z chustą animacyjną
II Wakacyjne wspomnienia
-Pogadanka na temat:
„Gdzie spędziłem wakacje?”
- Zajęcia plastyczne:
„Ja tam byłem i wszystko zwiedziłem” (technika dowolna)
-Gry i zabawy rekreacyjne na świeżym powietrzu.
- Zabawy z chustą animacyjną
III Bezpieczeństwo na drogach i ulicach
-Zapoznanie uczniów z zasadami bezpiecznego poruszania się po chodniku, przechodzenia przez ulicę.
- Zajęcia plastyczne:
„Bezpieczne przejście przez ulicę”,
„Moja droga do szkoły”
„malowanie znaków drogowych”
- Zabawy w ruch uliczny na świeżym powietrzu,
- Zabawy i gry świetlicowe.
- Zabawy z chustą animacyjną.
IV Sprzątanie Świata,
Czyste środowisko
-Pisanie listu do Ziemi.
- Pogadanki na temat ekologii.
-Porządkowanie świetlicy -Przygotowanie prac z wykorzystaniem śmieci. pt.: ”Jasne niebo, czysta woda , bujna zieleń”.
- Żabki z orgiami -Udział w Akcji SPRZĄTANIE ŚWIATA: spacer do lasu– zbieranie śmieci.
Październik
I Nasza świetlica
-Wspólne przypomnienie regulaminu świetlicy.
- Rozmowa na temat poszanowania gier i sprzętu w świetlicy.
-Co robimy w świetlicy aby było miło i przyjemnie – realizacja wspólnych pomysłów.
- Dekoracja świetlicy.
-Gry i zabawy świetlicowe.
II Dzień Edukacji Narodowej
-Rozmowy na temat pracy pracowników oświaty.
-Udział w uroczystej akademii z okazji DEN.
-Wykonanie gazetki okolicznościowej.
-„Bukiet dla Pani”- Laurka dla wychowawcy.
- Kwiaty z origami.
-Gry i zabawy świetlicowe.
- Film na dvd.
III Sport to zdrowie.
-Rozmowa z dziećmi na temat zdrowia, zdrowego odżywiania, znaczenia aktywności ruchowej dla zdrowia fizycznego
-Plakat: „W zdrowym ciele zdrowy duch”
- Wykonanie prac: plastycznych:
” Ruch to zdrowie – ulubiona dyscyplina sportu”,
„ Co robię aby być zdrowym i zadowolonym?”
- Bajka animowana o tematyce prozdrowotnej, a także sportowej.(Asterix i Obelix na olimpiadzie , Było sobie Życie, Bolek i Lolek na olimpiadzie)
IV Złota polska jesień.
-Czytanie wierszy.
-Umiejętność rozpoznawania drzew.
Żyjemy zdrowo – kształtowanie nawyków z zakresu higieny i kultury życia codziennego.
-Wycinanie z kolorowego papieru elementów jesiennej dekoracji.
- Tworzenie jesiennych wieńców.
- Malowanie pejzaży jesiennych.
-Spacer, obserwacja zachodzących zmian w przyrodzie.
-Zbieranie jesiennych liści.
Listopad
I Święto Wszystkich Świętych
-Rozmowa z dziećmi na temat ich przodków, dlaczego należy ich wspominać
-Pogadanka na temat czystości na cmentarzu i grobach.
-Wykonanie kolorowych lampionów z bloku technicznego.
- Ozdabianie okien w świetlicy.
-Gry i zabawy świetlicowe.
- Bajki animowane.
-Kalambury.
II Święto Niepodległości
- Rozmowa na temat święta, wyjaśnienie znaczenia NIEPODLEGŁOŚĆ
-Wykonanie gazetki okolicznościowej
- Wykonywanie witraży o tematyce związanej ze świętem i nie tylko.
- Owoce i warzywa w jesiennej kompozycji
- Słuchanie nagrań piosenek żołnierskich
-Zabawa w wojsko, nauka musztry: baczność, spocznij
III Moje hobby
-Rozmowa z dziećmi o zainteresowaniach.
- Pogadanka o wyrozumiałości i szacunku do drugiego człowieka.
- Wykonanie prac plastycznych: „Moje hobby” (praca z plasteliną).
-Gry i zabawy świetlicowe.
- Bajki animowane.
- Nauka piosenki: „Kundel Bury”
IV Andrzejki – zwyczaje ludowe.
-Pogadanka na temat zwyczajów ludowych.
-Wróżby Andrzejkowe.- wykonywanie dekoracji na wieczór wróżb. Przygotowanie zabawy andrzejkowej z elementami muzykoterapii: wróżby Andrzejkowe, lanie wosku, gry i zabawy świetlicowe, bajki animowane
Grudzień
I Mikołajki
-Mini – konkurs na temat wiedzy o Świętym Mikołaju
-Rozmowa z dziećmi o sprawianiu przyjemności bliskim.
-List do Świętego Mikołaja.
-Przygotowanie gazetki tematycznej: „ZIMA”, „ŚWIĘTA” .
-Mikołaj z papieru(orgiami).
-Konkurs szkolny:
1) 1-6 klasa, Najładniejsza choinka klasowa.
2) Indywidualny – Najładniejszy list do Świętego Mikołaja
-Rebusomania dla starszych.
-Gry i zabawy świetlicowe.
- Bajki animowane o tematyce zimowej oraz świątecznej.
II Świąteczne zwyczaje
-Rozmowa na temat : „Tradycje i zwyczaje Świąt Bożego Narodzenia”.
-Wykonywanie dekoracji świątecznej i stroika w świetlicy.
-Wykonywanie kartki świątecznej.
- Praca plastyczna : „Moje drzewko wigilijne” .
-Słuchanie najpopularniejszych kolęd.
-Gry i zabawy świetlicowe.
- Bajki animowane o tematyce zimowej oraz świątecznej.
III Sporty zimowe, bezpieczeństwo pod czas zabaw zimowych
- Przygotowanie z dziećmi plakatu : „Sporty zimowe”,
- Pogadanka z dziećmi na temat zabaw i gier zimowych.
- Wykonywanie prezentów dla bliskich z masy solnej, papierowej.
- Ozdoby na szybę: Aniołki.
- Konkurs na najpiękniejszego bałwana.
-Gry i zabawy świetlicowe.
- Bajki animowane o tematyce zimowej oraz świątecznej.
Styczeń
I Powitanie Nowego Roku
-Składanie sobie nawzajem życzeń Noworocznych.-Odczytywanie Horoskopu na Nowy Rok.
-Konkurs na najładniejszą maskę karnawałową .
-Gry i zabawy świetlicowe.
- Bajki animowane.
-Kalambury.
II Wesoły karnawał
- „KARNAWAŁ w Europie” – wykonanie plakatu.
- Wykonywanie dekoracji karnawałowych do świetlicy
-Gry i zabawy świetlicowe.
- Bajki animowane.
III Dzień Babcii Dziadka
- Redagowanie życzeń dla Babci i Dziadka
- Rozmowa z dziećmi o szacunku do osób starszych
- Wykonanie laurki dla Babci.
- Rysowanie ołówkiem portretu Babci i Dziadka.
- Układnie życzeń dla dziadków.
- Gry i zabawy świetlicowe.
- Bajki animowane.
Luty
I Tydzień z bajką:
(wybór dzieci)
- Pogadanka na temat ulubionej bajki, bohaterów.
- Praca plastyczna – Portret ulubionego bohatera.
- Obejrzenie wybranej bajki na dvd.
II Walentynki
-Pisanie kartek walentynkowych.
- Stworzenie Walentynkowej poczty.
- Wykonanie okolicznościowej gazetki.
- Zdobienie kart walentynkowych.
-Gry i zabawy świetlicowe.
- Bajki animowane.
III Zwierzęta zimą
-Rozmowa na temat konieczności dokarmiania zwierząt zimą.
- Wykonanie gazetki tematycznej.
- Wykonanie ptaków z orgiami.
- Wykonanie plakatów.
- Ukłądanie limeryków i przedstawienie ich graficznie.
-Gry i zabawy świetlicowe.
- Bajki animowane.
- Rozpoznawanie zwierzęcych śladów na śniegu.
-Chodzenie po śladach.
- Rozpoznawanie zwierząt na fotografiach
Marzec
I Mój prawdziwy przyjaciel
-Rozmowa z dziećmi na temat przyjaźni, koleżeństwa,
- Cechy dobrego przyjaciela – dyskusja.
- Wykonanie portretu swojego najlepszego kolegi – technika dowolna.
-Gry i zabawy świetlicowe.
- Bajki animowane.
- Kalambury.
II Sławne kobiety
-Wyszukiwanie w czasopismach, encyklopediach i innych źródłach informacji na temat sławnych kobiet.
- Wykonanie gazetki okolicznościowej.
- Wykonywanie bukietów kwiatowych z papieru.
- Kolaż z kolorowych gazet na temat „Roli kobiety w świecie”
-Gry i zabawy świetlicowe
Bajki animowane.
III Moja miejscowość
-Rozmowa z dziećmi na temat różnic pomiędzy wsią a miastem.
- Gdzie lepiej mieszkać – dyskusja.
- Konkurs: „ Moja miejscowość to moja mała ojczyzna”.
-Gry i zabawy świetlicowe.
- Bajki animowane.
- Spacer po okolicy w celu obserwacji osobliwości.
IV Powitanie wiosny
- Pogadanka o pierwszych oznakach wiosny.
- Wykonanie gazetki tematycznej pt.: „Zwiastuny wiosny”.
- Wykonanie „Marzanny”.
- Gry i zabawy świetlicowe.
- Bajki animowane.
Kwiecień
I Przygotowujemy się do świąt wielkanocnych.
-Redagowanie życzeń świątecznych.
- Wykonanie gazetki okolicznościowej.
- Dekoracja sali świetlicy.
-Gry i zabawy świetlicowe
- Bajki animowane
- Kalambury.
IIWielkanocne obyczaje
- Rozmowy na temat obyczajowości Świąt
Wielkanocnych.
- Koszyczki świąteczne.
- Zajączki świąteczne z papieru kolorowego.
-Gry i zabawy świetlicowe.
- Bajki animowane.
III Moja świetlica.
-Pogadanka z dziećmi o zajęciach w świetlicy, co się podoba najbardziej a co nie?
- Wykonanie plakatu zachęcającego do uczęszczania na zajęcia świetlicowe.
-Wykonanie wieńców wiosennych krepy i papieru.
-Praca plastyczna: „Pani Wiosna”.
-Gry i zabawy świetlicowe.
- Bajki animowane.
- Kalambury.
Maj
I Konstytucja 3 Maja.
-Udział w apelu z okazji Konstytucji 3 Maja.
-Interpretacja wierszy o w/w tematyce.
-Gazetka okolicznościowa.
-Gry i zabawy świetlicowe.
- Bajki animowane.
- Kalambury.
-Gry na świeżym powietrzu .
II Dni książki
-Rozmowa z dziećmi na temat : „Moja ulubiona książka”.
- Pogadanka z dziećmi o tym co jest ważniejsze, ksiązka czy telewizja?
-Wykonanie książeczek techniką dowolną.
-Projektowanie okładek i okładanie książek.
-Gry i zabawy świetlicowe.
III Uśmiech dla mamy.
-Układanie wierszyków dla mamy.
- Wykonywanie laurki, oraz prezentu dla mamy.
- Gry i zabawy świetlicowe.
- Bajki animowane
IV Zawody naszych rodziców.
-Rozmowa na temat
zawodów i pracy rodziców.
-„Moja Mama czarodziejka ”-portret technika dowolna.
-Gry i zabawy świetlicowe.
- Bajki animowane.
Czerwiec
I Dzień Dziecka
-Rozmowa na temat dzieci różnych narodowości: ich wyglądu, cech ubioru.
-Gazetka okolicznościowa.
-„Dziecięce marzenia”-techniką dowolna.
-Gry i zabawy świetlicowe.
-Zabawy ruchowe przy muzyce z elementami muzykoterapii.
-Gry na świeżym powietrzu .
IIŚwiat wokół nas.
-Rozmowa z dziećmi na temat państw Unii Europejskiej i nie tylko. Ich kultura, zwyczaje , język.
-Plakat o wybranym Państwie.
-Gry i zabawy świetlicowe
III Już za parę dni za dni parę…WAKACJE
-Wykonanie gazetki pt.: „Wakacyjne podróże”.
-„Moje wakacje” rysowanie kredą na asfalcie.
-Gry i zabawy świetlicowe.
- Bajki animowane.
-Nauka piosenki „Lato, lato, lato czekaę.
IV Bezpieczeństwo podczas zabaw wakacyjnych.
-Rozmowy na temat bezpiecznych zabaw podczas wakacji .
-Podsumowanie pracy świetlicy.
-Renowacja gier świetlicowych.
- Porządkowanie sali.
- Gry i zabawy świetlicowe.
- Bajki animowane.