Dzienny rozkład zajęć w świetlicy
7.00- 8.00
- Gimnastyka poranna, aerobik przy muzyce.
- Przygotowanie do lekcji pod kierunkiem nauczyciela.
- Rozmowy z dziećmi , zabawy integrujące
- Pomoc uczniom z trudnościami w nauce.
- Ciche czytanie ze zrozumieniem tekstu z podręcznika i lektur szkolnych, czytanie opowiadań i bajek.
- Gry i zabawy dydaktyczne.
8.00- 9.00
- Zajęcia indywidualne, nauka czytania w klasach najmłodszych, doskonalenie czytania ze zrozumieniem, ćwiczenia utrwalające działania matematycznye, utrwalenie zasad ortografii i interpunkcji, czytanie krótkich tekstów, bajek, rozwiązywanie rebusów, krzyżówek itp.).
- Zajęcia wzbogacające posiadane wiadomości, zaspakajanie ciekawości świata: czytanie książek, encyklopedii.
9.00-11.00
- Zajęcia programowe prowadzone przez nauczyciela świetlicy wg rocznego planu zajęć wychowawczo – dydaktycznych z uwzględnieniem głównych tematów w poszczególnych miesiącach: zajęcia rozbudzające zainteresowania czytelnicze (czytanie prasy dla dzieci, opowiadań, wierszy, bajek, baśni), zajęcia muzyczne, przyrodniczo -ekologiczne, gry dydaktyczne, pogadanki, filmy dydaktyczne.
11.00-12.00
- Zajęcia kształtujące umiejętności wypowiadania się na zadany i dowolny temat, rozmowy z uczniami, pogadanki, zabawy typu „dokończ zdanie”, nazwa na daną literę itp. Gry dydaktyczne, puzzle, gry planszowe, logiczne.
- Zajęcia na placu zabaw.
12.00-13.00
- Zajęcia rozwijające umiejętności manualne (zabawy konstrukcyjne, układanki, malowanie farbami, rysowanie, kolorowanie, wycinanie, sklejanie, szycie, orgiami i inne).
- Zabawy i gry według pomysłu dzieci.
- Wypoczynek, relaks przy muzyce, zabawy relaksujące i wyciszające.
- Odrabianie zadań domowych, indywidualna pomoc uczniom w nauce.
- Porządkowanie i wietrzenie świetlicy podczas długiej przerwy.
13.00-15.00
- Zajęcia programowe, wzbogacające ekspresję twórczą( pisanie tekstów, zajęcia rozwijające umiejętności manualne, zabawy konstrukcyjne, zabawy tematyczne, konkursy plastyczne, układanki, kolorowanie, wycinanie, sklejanie, szycie, orgiami i inne , zabawa najmłodszych dzieci w kąciku lalek.
- Zajęcia kształtujące umiejętności wykorzystywania zdobytej wiedzy i rozwijające horyzonty umysłowe: konkursy, quizy, rozwiązywanie i układanie krzyżówek, zagadek, gry dydaktyczne, kalambury, układanki, zabawy tematyczne, odrabianie prac domowych, pomoc uczniom w nauce.
15.00-16.00
- Zajęcia ćwiczące umiejętności zapamiętywania fragmentów tekstu wiersza, piosenki, prozy, zajęcia muzyczne; zabawy ruchowe ze śpiewem, odrabianie prac domowych. Zabawa według zainteresowań dzieci.
- Oglądanie programów i filmów edukacyjnych dla dzieci, projekcja baje, słuchanie muzyki , słuchowisk, bajek.
- Zajęcia kształtujące ekspresję ruchową ( zabawy taneczne, dyskoteki). Spacery na ścieżkę edukacyjno- przyrodniczą.
- Porządkowanie świetlicy.
Zabawy przy muzyce.
Wykonywanie różnorodnych prac manualnych.
Pomoc wychowankom mającym trudności w nauce.
Organizowanie zabaw i gier umysłowych kształcących myślenie dzieci.
Zachęcenie do czytania książek – pogadanki, czytanie wierszy,
opowiadań, czasopism podczas zajęć świetlicowych.
Oglądanie filmów rozwijających wiedzę i umiejętności dzieci.
Organizowanie wystawek prac plastycznych wychowanków.
Wykonywanie gazetek ściennych według inwencji twórczej dzieci.
Poznanie różnych technik plastycznych.
Rozwiązywanie zagadek, kalambury.
Czynny udział dzieci w uroczystościach i imprezach szkolnych.
Organizowanie konkursów wewnątrzświetlicowych oraz we współpracy
z biblioteką szkolną.
Zabawy ruchowe.
Zabawki techniką orgiami.
Ilustrowanie przysłów, wiersza.
Oglądanie przewodników i atlasów;
Kształtowanie postawy dbania o higienę i własne zdrowie;
Rozwijanie umiejętności współdziałania w zespole;
Udzielanie pierwszej pomocy – spotkanie z pielęgniarką;
Odgrywanie scenek;
Próby tworzenia bajek;
Prezentacja multimedialna;